24 January, 2011

Pinot Meunier à la Vallée de la Marne

 
Posted by Picasa
Hjertelig velkommen til min mandag morgen, middag og eftermiddag.

Sådan ser der ud på den halve hektar, der vil holde os beskæftiget i en god portion af februar. Et nydeligt virvar af grenværk, synes jeg, når jeg ser det fra lige denne her vinkel.

Folk tror tit, at arbejdet her er koldt og ubehageligt. Det er slet ikke tilfældet. Jo, det er af og til koldt. Men ellers er det den bedste form for mental terapi, jeg nogensinde har prøvet.

Du er i vinen, og i den tid, du er der, er der kun dig og vinen i verden. En af høstfolkene sagde det engang: Så hårdt det end er, oplevede hun det som en super form for afstressning. Der er kun en selv og de druer, der skal plukkes, og resten af livet og verden blegner ret kraftigt i den korte periode, der tit er tilstrækkeligt til at blive mentalt klar til noget andet igen.

Vinen stresser mig også af i janar. De mange timer ude giver den mængde lux, der ellers kan være svær at nå, hvis man arbejder inde.

Til gengæld lever jeg med korte aftener. Min krop vil i seng flere timer før normal sengetid.

No comments: